"Her güne bir marka"

14.10.2010

Buraya tıklayın!




İlkokul birinci sınıftayken yaz ödevim günlük yazmaktı. Önce bir heves her gün ama sonra biriktirip biriktirip haftada bir yazmaya başladım. Ne de olsa her gün aynı şeyler: Hala aklımda J Sabah kalktım, elimi yüzümü yıkadım, dişlerimi fırçaladım, kahvaltı yaptım…
Günlük yazmak deyince aklıma hemen o sene gelir ve yazdıklarım. İlk cümleden de dişlerimi fırçalamak…
Günlük yazmak diş fırçalamayı hatırlatıyor bana J
Bu nedenle Marka Günlüğüm’ün ilk yazısını diş macununa adadım.
Bir günün ilk karşılaşılan ürünlerinden biri diş macunu.  Hem de sadık olduğum bir ürün. Zaman zaman farklı markalar denesem de beğendiğim bir tanesini bulunca bir süre vazgeçmem. Son zamanlarda Signal White Now Ice Cool favorim.  Hem ambalajı güzel, mavi, farklı ve ezilmiyor. Kapağı çevir kapaklardan, açık kalmıyor. Mesela Colgate’in ekonomik diyebileceğimiz diş macununun kapağı hep açık kalıyor, diş macunu kuruyor. Ayrıca Ice Cool’un tadı da güzel. Fresh. Bu tadı bulmak pek kolay değl.
Diş macunlarından Sensodine bir dönem ilgimi çekti. İlk girdiklerinde çok  etkili bir iletişim yaptıklarını düşünüyorum. “Diş hekimlerinin tavsiyesi” klasiktir ama Sensodine’in diş hekimlerini kullanma tarzı sanki daha dikkat çekici ve daha etkileyiciydi. Acaba ben mi fazla objektif davranamıyorum? Çünkü ilk sensodine reklamlarında aile dostumuz, çok sevdiğim, aynı zamanda dişçim Ahmet Özmete’nin oynamış olması mı benim ilgimi çekti ve beni ikna etti bilmiyorum. Ama ben Sensodine’in uzman konumlandırmasına inandım ve bunu aklıma böyle kazıdım.
Ama o zaman neden Signal White Now Ice Cool yerine Sensodine kullanmıyorum? Sensodine kullanırken kendimi güvende hissediyorum. Dişlerime iyi bakıyorum diyorum. Kendimi sorumluluk sahibi hissediyorum. Yani fiziksel fayda, duygusal fayda, kişisel fayda, hepsinin bilincindeyim. Ne güzel işte. Aslında tam da almam gereken marka. Ama ben Signal’in tadına vuruldum. O tada Sensodine’de rastlamadım. Belki vardır. Ama denemedim, deneyemedim tüm ürünlerini Sensodine’in. Demek ki tad çok önemli diş macununda. Hatta kaliteden daha mı önemli ne? Signal de kaliteli, ama Sensodine daha Premium ve daha kaliteli sanki. Aman, olsun, yine bilinir bir marka, yıllarsın Signal’ini kullanıyorum. Tadı da güzel. Ambalajı da ezilmiyor fazla, kapağıda kapanıyor. Sıkılana kadar Signal’e devam.
Eşler arasında hep konudur, diş macununu ortasından sıkma! Küçükken babamın bana aynı nasihatte bulunduğunu hatırlıyorum. “Ben yapmadım” derdim J Şimdi eşim Brandon da söylüyor ara sıra. Ama ona ne ki J Benim macunum ayrı J Ama ben ortadan sıkmıyorum zaten JKendi yamuluyo…
Güne diş macunu ile başlayıp, diş macunu ile kapatıyoruz.
Herkese sağlıklı günler, sağlıklı dişler, güzel gülücükler.

2 yorum:

Çavlan dedi ki...

ilginç, benim dişçim sensodine'e çok karşı, dişleri ve diş etlerini çok hassaslaştırıyormuş, uzun vadede hiç iyi değilmiş.

blogunuz uğurlu olsun :)

Duygu Phillips dedi ki...

Çok teşekkürler Çavlan, iyi dilekleriniz için:)
Benim gözümde Sensodine baya güçlü bir marka. Konumlandırma, yapılan iletişim, hepsi bu yönde bir algı yaratıyor bence. Ama belli mi olur gerçekten güvenip güvenemeyeceğimiz? Eğer dediğiniz doğru ise, uzun vadede markaya zarar verecektir. Ürünün özellikleri, marka vaadini ve pozisyonunu karşılayamıyorsa sorun yaratır.
Sevgiler

Yorum Gönder

Home

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Marka Günlüğüm Design by Insight © 2009